Słownik pojęć marketingowych

W marketingu cyfrowym korzystamy z wielu skrótów i wyrażeń anglojęzycznych. Dlatego dla początkujących adeptów przygotowaliśmy bazę wiedzy z wyjaśnieniem najważniejszych pojęć z dziedziny ecommerce i marketingu digital. Jeśli nie znalazłeś definicji, której szukasz – daj nam znać. Przygotujemy i opublikujemy ją dla Ciebie.

Przed Tobą pozycjonowanie stron internetowych lub planujesz inne działania marketingowe w sieci? Jeśli tak, już po krótkim researchu na pewno udało Ci się zauważyć, że w tym świecie „obowiązuje” bardzo specyficzny język. Współczynnik klikalności, content marketing, Google Display Network, social media marketing… można się w tym pogubić. Z pomocą przychodzi nasz słownik marketingowy. Wyjaśniamy najważniejsze pojęcia — tak, aby było Ci się łatwiej poruszać w tym świecie.

Słownik marketingowy: co w nim znajdziesz?

Odnalezienie się w marketingu internetowym nie jest prostym zadaniem. Jako specjaliści z branży, używamy wielu skomplikowanych pojęć. Są nam potrzebne w codziennej pracy, ale Tobie — osobie “z zewnątrz” — mogą nieco utrudniać życie. Rozumiemy to, dlatego wyjaśniamy i omawiamy wszystkie pojęcia, które mogą Ci się przydać np. gdy:

  • chcesz samodzielnie stworzyć lub wypozycjonować stronę internetową i próbujesz przebrnąć przez różnego rodzaju narzędzia typu Google Search Console;
  • rozważasz marketing w mediach społecznościowych;
  • przed Tobą współpraca z agencją marketingową i chcesz znaleźć z jej przedstawicielami wspólny język;
  • zależy Ci na lepszym zrozumieniu wyników audytów czy raportów przedstawianych przez ekspertów od kampanii reklamowej;
  • interesuje Cię, jak działa interfejs programowania aplikacji (API) i jego rola w komunikacji między programami.

Przygotowaliśmy obszerne omówienie każdego ważnego pojęcia. Dodaliśmy praktyczne przykłady — po ludzku, czyli zrozumiałym językiem. Czytaj i zdobądź wiedzę, która na pewno przyda Ci się niejeden raz.

Słownik marketingowy: pozycjonowanie stron internetowych

Nasz słownik marketingowy zawiera wyjaśnienie wielu pojęć związanych z SEO, czyli pozycjonowaniem strony internetowej. Dowiesz się m.in.:

  • dlaczego wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google mają znaczenie;
  • na czym w praktyce polega pozycjonowanie strony internetowej;
  • jakie elementy decydują o pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania i jak zwiększyć szanse na jej podniesienie;
  • jaką rolę pełni pozycjonowanie stron internetowych w SEM;
  • ile czasu trzeba czekać na wyniki działań SEO.

Słownik marketingowy: promocja w sieci reklamowej Google

Pozycjonowanie to w marketingu internetowym tylko jeden z wielu elementów “układanki”. Kolejnym jest płatna reklama strony internetowej. Może być ona prowadzona w wielu miejscach, np.:

  • w wyszukiwarce Google, w ramach tzw. linków sponsorowanych (w systemie Google Ads);
  • w Google Display Network, czyli sieci reklamowej Google, gdzie reklamy wyświetlane są na stronach internetowych partnerów;
  • w mediach społecznościowych, w ramach systemów takich jak Facebook Ads, Instagram Ads, TikTok Ads i wielu innych.

Z tym obszarem ważnym dla pozyskiwania potencjalnych klientów łączy się wiele pojęć. Dlatego nasz słownik marketingowy zawiera wiele terminów związanych z tym obszarem działań. Dotyczą one m.in.:

  • KPI, czyli kluczowych wskaźników decydujących o powodzeniu kampanii reklamowej w Google, np. ROI czy CPC;
  • modeli rozliczeniowych kampanii w sieci reklamowej czy w wynikach wyszukiwania Google;
  • typów reklam, które można wybrać;
  • rozmaitych elementów związanych z konfigurowaniem kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google lub w innych systemach Ads.

Gdy się z nimi zapoznasz, będzie Ci znacznie łatwiej prowadzić działania marketingowe dla strony czy sklepu internetowego.

Słownik pojęć marketingowych: content marketing

Kolejnym obszarem ważnym w marketingu internetowym jest content marketing (marketing treści). Są to wszelkie działania związane z tworzeniem treści. I tych na stronę internetową, i na zewnętrzne portale — np. kanały w mediach społecznościowych. Z dobrym contentem warto dotrzeć wszędzie tam, gdzie można pozyskać potencjalnych klientów.

Nasz słownik marketingowy dostarczy Ci przydatnej wiedzy m.in. na temat:

  • tworzenia różnych typów contentu do mediów społecznościowych;
  • zasad prowadzenia bloga firmowego, tak aby wpisać się w wymogi content marketingu;
  • przygotowywania artykułów zewnętrznych z myślą o link buildingu i pokrewnych działaniach.

Słownik marketingowy — wszystko, co chcesz wiedzieć o marketingu internetowym i więcej

Pozycjonowanie, reklamy w systemie Google Ads czy content marketing to nadal nie wszystko. Istnieje jeszcze wiele innych zagadnień powiązanych z komunikacją internetową i pozyskiwaniem klientów w sieci. Dlatego nasz słownik marketingowy przeprowadzi Cię przez takie tematy jak np. tworzenie sklepu internetowego, marketing szeptany czy przygotowywanie strategii marketingowej. Poruszamy też zagadnienia obejmujące m.in.:

  • influencer marketing;
  • automatyzacja marketingu;
  • algorytmy Google i ich wpływ na pozycjonowanie stron;
  • marketing doświadczeń;
  • marketing aplikacji mobilnych;
  • społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli działania marketingowe służące celom CSR czy ESG;
  • tworzenie landing page.

Bądź na bieżąco i nastaw się na pogłębienie wiedzy ze wszystkich kluczowych obszarów w marketingu internetowym.

Pamiętaj! Nasz słownik marketingowy jest stale aktualizowany. A to oznacza, że zawsze znajdziesz tu aktualną i kompletną wiedzę z zakresu marketingu internetowego.

Scroll to Top