Blog ecommerce lipiec 24

Czas na pierwsze podsumowanie działań prowadzonych na blogu w drodze do osiągnięcia 10.000 UU miesięcznie. Poniżej kilka informacji, co udało się zrealizować, a czego nie i jak to przełożyło się na pierwsze efekty. Jak to w życiu bywa, nie wszystkie założenia udało się zrealizować, ale i tak jestem zadowolony z efektów.

Podsumowanie działań z czerwca

W stosunku do planów z zeszłego miesiąca, udało się zrealizować:

  • Publikacja 3 postów (w planach było 5 postów, niestety zabrakło czasu na realizację wszystkich); w momencie startu bloga był 2 gotowe wpisy, więc łącznie jest teraz 5 sztuk. Można powiedzieć, że zgodnie z założeniami, choć bufor został “zjedzony” już pierwszego miesiąca. Dodane wpisy:
  • Udało się pozyskać kilka linków do bloga, zarówno z serwisów o pokrewnej tematyce, jak i z katalogów stron
  • Zostały dodane strony informacyjne do bloga (Regulamin, Polityka prywatności, Kontakt) – chociaż wymagają one jeszcze odrobinę pracy. Została jeszcze do dodania strona “O mnie”
  • Przez około 2 tygodnie udało mi się publikować na Linkedin posty, które opierały się o treści z bloga. Bez większych optymalizacji, publikowane były wycinki postów. Nie jest to optymalny sposób na zwiększenie zasięgów na LI, jednak najmniej absorbujący czasowo
  • Zostały utworzone konta w kanałach social media, gdzie na tą chwilę publikowane są jedynie odnośniki do artykułów na bloga:
  • Nic nie wyszło z konfiguracji wtyczek RankMath i Smush – temat przechodzi na obecny miesiąc

Efekty działań z czerwca

Zgodnie z przewidywaniami blog nie wygenerował odwiedzin z Google (jedno przypadkowe kliknięcie), ale pierwsze wyniki organiczne wyświetlają się już w SERP’ach

Prissani widoczność w Google czerwiec 24

Widoczność Prissani.pl w Google, czerwiec 24

Słowa kluczowe Prissani.pl, czerwiec 24

Słowa kluczowe Prissani.pl, czerwiec 24

Działania na Linkedin przyniosły wzrost liczby obserwujących do 713 osób i wygenerowały 2122 wyświetleń w ciągu ostatnich 28 dni. Na wykresie da się zauważyć prostą korelację, są nowe wpisy, są wyświetlenia. Stąd tak ważna jest systematyczność w dodawaniu publikacji, której niestety zabrakło w czerwcu.

Widoczność Linkedin czerwiec 24

Widoczność Linkedin czerwiec 24

Pozostałe social media nie wykazują aktywność, może poza Pinterestem, gdzie widać pierwsze wyświetlenia. W innym projektach z bardzo dobrym skutkiem udaje mi się wykorzystywać ten kanał do pozyskania ruchu, a jest on w Polsce mocno niedoceniany. Dlatego planuję jeden z najbliższych wpisów, poświęcić tej platformie.

Widoczność Prissani na Pinterest, czerwiec 24

Widoczność Prissani.pl na Pinterest, czerwiec 24

Plany na lipiec

W planach na lipiec:

  • Priorytetowe zadanie to dodać 5 nowych wpisów; merytoryczny wpis kosztuje mnie kilka godzin pracy, więc nie jest to proste zadanie przy obciążeniu codziennymi zadaniami
  • Uzupełnić braki z czerwca
  • Poprawić błędy na blogu – chciałbym w sierpniu nieco bardziej aktywnie wystartować z promocją bloga w kanałach social media, dlatego ten miesiąc poświęcę na poprawki na blogu, głównie braki w tłumaczeniu templatki

Do przeczytania w przyszłym miesiącu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top