case study bloga ecommerce

Blog ecommerce – początek drogi czerwiec 24

W tym cyklu chciałbym się skupić na rozwoju bloga, który właśnie czytasz. Ideą jest pokazanie poszczególnych etapów w rozwoju bloga, jakie elementy przekładają się na wzrost, a jakie są dla tego wzrostu są obojętne.

O projekcie Bloga

Do prowadzenia bloga zbierałem się już od kilku lat, jednak przygotowanie wartościowego merytorycznie wpisu zajmuje mi kilka godzin, więc nigdy nie udało mi się wyjść poza fazę pomysłu. Zazwyczaj brakowało czasu. Aż w końcu przyszedł ten czas, gdzie chciałbym podzielić się wiedzą, którą udało mi się zdobyć przez ponad 15 lat pracy w różnych działkach ecommerce. Jednak, jak już postanowiłem poświęcać czas na przygotowanie wpisów, to chciałbym, aby docierały one do jak największego grona odbiorców. Stąd dla serwisu stawiam głównie cele zasięgowe, mierzone liczbą czytelników.

Do tej pory zajmowałem się głównie serwisami ecommercowymi, dlatego serwis czysto contentowi będzie ciekawym wyzwaniem, podczas, którego zamierzam nauczyć się wielu nowych “sztuczek”.

Istotnym dla mnie aspektem jest nasycenie wpisów, nie tylko wiedzą teoretyczną (takich publikacji nie brakuje), ale głównie treściami praktycznymi, które będą bazować na moich doświadczeniach.

Postaram się trzymać wspólnej struktury kolejnych wpisów, tak aby krótko podsumować wykonane działania. Krótkie podsumowanie działań, które udało się zrealizować od ostatniej publikacji z wykazaniem, czy przełożyły się na konkretne efekty. Następnie krótkie podsumowanie głównych KPI i plan działań na najbliższe dni.

Cele i założenia

Stan obecny

  • Podstawowa konfiguracja WordPressa (oparta o templatkę Astra)
  • 2 wpis dodane na bloga (w tym jeden zaindeksowany przez Google)
  • Pozyskane 2 linki do bloga 
  • Profil na Linkedin – 684 kontakty
  • Założone konta Google Analytics i Google Search Console (do konfiguracji)

To Do na następny miesiąc

  • Dodanie 5 nowych wpisów
  • Pozyskanie 4-5 linków do bloga z artykułów sponsorowanych
  • Dodanie bloga do kilku katalogów dla zdywersyfikowania profilu linków
  • Dodanie stron informacyjnych do bloga (dodanie tych podstron zwiększa wiarygodność strony w oczach Google):
    • Kontakt
    • O mnie 
    • Regulamin 
    • Polityka prywatności
  • Systematyczne publikacje na Linkedin (idealnie codziennie) oparte o treści publikowane na blogu
  • Konta bloga na serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram, X, Pinterest, Wykop)
  • Konfiguracja wtyczki Rank Math SEO i Smush

Założenia

W pierwszej kolejności chciałbym osiągnąć miesięczna liczbę czytelników bloga na poziomie 10.000. Cel dla stosunkowo niszowej tematyki jest mocno ambitny, tym bardziej, że chciałbym go zrealizować w ciągu 12 miesięcy. Ruch ma pochodzić głównie z działań organicznych, profili social media, wejść bezpośrednich i newslettera. W ramach testów planuję również niewielkie kampanie Google Ads, Meta Ads, Pinterest Ads i Microsoft Ads.

MiesiącCzerwiecLipiecSierpieńWrzesieńPaździernikListopadGrudzieńStyczeńLuty Marzec Kwiecień Maj
Artykuły łącznie51015202530354045505560
UU miesięcznie01050100200300500100020004000700010000

Podsumowanie

Liczę na to, że uda się w ciągu miesiąca zrealizować zaplanowane działania i już w kolejnym wpisiem będzie szansa pokazać pierwsze efekty. Nie liczę tu na konkretną liczbę odwiedzin na blogu, ale byłbym zadowolony z pierwszych wyświetleń postów w SERPach Google. Do przeczytania w przyszłym miesiącu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top